Announcements

Invitación a publicar artículos TISD 2020

2020-06-09

INVITACIÓN

 

Estimados expertos e investigadores,

    La Revista Tendencias e Innovación en la Sociedad Digital, TISD, invita a expertos e investigadores en materia de innovación educativa a contribuir con artículos.


    La Revista TISD, es una publicación interdisciplinar de carácter académico-científico, que se constituye en el medio divulgativo del Sistema de Educación a Distancia de la Universidad Central de Venezuela, SEDUCV, con el cometido primordial de fomentar el intercambio de ideas, información, conocimiento y producción intelectual, relativos al uso de las tecnologías emergentes en el ámbito de la Educación Superior, en los procesos académicos, gerenciales, organizacionales y administrativos, emprendimientos y tendencias tecnológicas con impactos en el espectro de la Sociedad Digital. 

    Los textos deberán regirse de acuerdo a lo establecido en las “Directrices para autores” y considerar los "Criterios de evaluación". Para el envío de artículos los interesados pueden hacerlos llegar a través del siguiente  correo tisd.magazine@gmail.com / seducv@gmail.com atendiendo a las especificaciones descritas en las directrices. 

Read more about Invitación a publicar artículos TISD 2020

Current Issue

Vol 1 No Especial (2023): Competencias digitales, motivación y compromiso para la transformación digital

In the last decade, digital citizenship has been a topic of great relevance, that is, the ability and ethical values to participate in a digital society (UNESCO, 2019), it has become an essential fact, which has led us towards almost unprecedented educational innovation. The rise of Information and Communication Technologies (ICT) has mobilized and revolutionized the role of the teacher

Educational systems have integrated ICT, effectively, to transform pedagogy and empower teachers and students. UNESCO developed a dynamic framework to incorporate the developments and changes inherent to the digital society that reflects the prevailing approach to the relationship between technology and education. This implies that updating teachers in digital skills is imperative due to current technological advances and the changing demands of life and work. Thus, for example, learning objects, educational resources, mobile technologies, and artificial intelligence, among others, were included, all under the norm of inclusive education with the principles of equality and equity.

This development of skills, motivation, and commitment will be reflected in the digital transformation and in the ability to develop critical, reflective, and creative thinking in students, who are capable of solving problems and being innovative, collaborative, and committed to society. 

This special edition issue addresses various topics related to competencies, innovative educational experiences, and topics linked to digital transformation.

Published: 2024-03-15
View All Issues